Rail Nation
Rail Nation to darmowa gra strategiczna MMO symulująca pociągi 2D oparta na przeglądarce, wydana przez Travian Games i opracowana przez Bright Future. Rail Nation oferuje graczom możliwość wyboru między przeciwnymi frakcjami Eastern Atlantic Railway lub Western Pacific Railroad, z których każda stara się kontrolować system kolejowy i rozszerzać swoją sieć pociągów w miarę postępów w grze.
Na czym polega gra?
Gracze początkowo wybierają miasto centralne i zaczynają od podstawowej trasy pociągu. Następnie muszą gromadzić zasoby, planując swoje trasy, dostarczając towary i budując dodatkowe tory, aby połączyć swoją sieć z coraz większą liczbą amerykańskich miast. Po rozpoczęciu z silnikami parowymi gracze mogą badać bardziej zaawansowane technologie i uaktualniać do pociągów diesla i elektrycznych, aby zwiększyć możliwości swoich sieci.
Zmienność epok
Ta gra symulacyjna pociągu obejmuje sześć epok w miarę upływu czasu serwera. Ery trwają dwa tygodnie i będą się rozwijać wraz z upływem czasu serwera, niezależnie od tego, czy ludzie aktywnie grają. Miasta w grze składają się z grup graczy, a ostatnia era to rywalizacja między 10 miastami z najwyższej półki. Każda epoka oferuje więcej pociągów do wyboru, a co za tym idzie, więcej sposobów dostarczania towarów dla zysku. Gracze mogą budować i ulepszać konstrukcje na swoich stacjach kolejowych, w tym laboratoria, budynki loterii i parowozy. Gra szczyci się historyczną dokładnością, przyzwoitą bazą graczy i mnóstwem treści, aby utrzymać zaangażowanie graczy.
Jak czynić postępy w grze?
W centrum twoich postępów w grze jest stacja kolejowa, która działa jako centralne miejsce do ulepszania różnych budynków, od parowozowni po bank. Każdy z budynków pełni funkcję ulepszeń pozwalających na dalsze postępy w grze. Ulepszenia np. lokomotywowni pozwalają na przechowywanie dodatkowych pociągów, a podczas rozbudowy banku zwiększają limit pieniędzy na koncie. Innym ważnym aspektem systemu progresji w grze jest zarządzanie flotą pociągów i ich konkretnymi trasami. Podaż i popyt odgrywają ważną rolę, ponieważ zyski z tras mogą zmieniać się każdego dnia, tworząc dynamiczną rozgrywkę. Jedynym problemem, jaki miałem z trasami, był etap planowania, w którym każdy pociąg musi być wybierany indywidualnie, aby zobaczyć swoje przystanki. Gracze mogą również ulepszać swoje pociągi za pomocą drzewek badawczych, które pokrywają się z sześcioma erami gry, które odblokowują różne ulepszenia pociągów, od większych prędkości po lepsze oceny wytrzymałości.
Podsumowując
Świat gry jest przedstawiony jako ogromna nakładka Stanów Zjednoczonych z różnymi miastami i lokalizacjami zasobów. Początkowy zasięg zaczyna się dość mały, ale wkrótce rozszerza się, ukazując stale rozwijającą się sieć linii kolejowych. Niestety gracze nie są w stanie układać własnych torów, ale po prostu wybierają z budowy wcześniej ułożone linie. Poza tym gracze mają prawie nieograniczoną swobodę w kierunku, w którym podążają, aby rozwijać swoje imperium kolejowe.
Zagraj